Kudy tudy do přírody

| autor: Redakce

O koronaviru a změně našeho života se napsalo už hodně. Navzdory všem nevýhodám nám tato změna přinesla do života i několik výhod. Zpomalili jsme, začali jsme věnovat víc času rodině a naučili jsme se chodit do přírody: nevztahovala se na ni totiž karanténní opatření. Naší kavárnou, terasou či korzem se nyní staly lesní stezky, turistické tratě a odlehlá místa v přírodě.

Kavárny a nákupní centra jsme vyměnili za lesy a turistické stezky (Zdroj: Depositphotos)

Vyčistit hlavu znamená radost pro tělo

Žijeme v konzumní společnosti, v jejímž rámci se věčně snažíme něčeho dosáhnout: lepších výsledků v práci nebo vyššího platu. Snažíme se vlastnit luxusnější auta, mít dražší oblečení nebo kupovat větší domy. Je však příjemné alespoň na chvíli od tohoto všeho opustit a vychutnat si místa, kde nezáleží na tom, co máte na sobě nebo co jste si právě koupili. Ideálním místem pro to je les. Mnozí z nás kouzlo procházek v lese a po turistických trasách objevili až v době omezeného pohybu osob v důsledku koronaviru. Původní z nouze ctnost se však pro mnohé stala příjemným zvykem. Procházka tohoto typu je totiž vhodná pro všechny věkové kategorie, nezatěžuje pohybový aparát a příznivě ovlivňuje celý organismus.

Turistika
Vyražte s přáteli na víkend do přírody (Zdroj: Depositphotos)

Jakýkoliv pohyb je s ohledem na dobu, v které žijeme, velmi důležitý. Sedavá zaměstnání a „home office“ nejsou pro tělo ideální. To se samozřejmě odráží i na zdraví a váze.  Upozorňují na to i vědci a lékaři. Podle organizace WOF (World Obesity Federation) bude v roce 2025 na světě 2,7 miliardy dospělých pacientů, trpících obezitou. Za tímto alarmujícím číslem stojí dva hlavní důvody – nevyvážená strava a nedostatečný pohyb.

V kontextu našeho životního stylu si mnohdy ani neuvědomujeme, že většinu času během dne trávíme v jedné či dvou polohách, které pro nás nejsou přirozené. Postupně tak přichází řada obtíží, jako otoky nohou, problémy s páteří, ale také problémy se zažíváním. Nedostatečný pohyb navíc způsobuje přibírání na váze. Sedavý způsob života odnášejí i svaly. Jejich ochabnutí přináší velké potíže. U žen je kvůli mateřství důležité posilovat břišní svalstvo a pánevní dno.

Kopce
Vydejte se do přírody a hoďte starosti všedních dní za hlavu (Zdroj: Depositphotos)

Některé studie dokonce naznačují, že sedavý způsob života přináší nedostatečné prokrvení mozku, což může vést k různým neurologickým problémům, v extrémních případech až k demenci.

Chůze je přirozená

Jedním z nejpřirozenějších pohybů pro člověka je chůze. Chodit je navíc jednoduché: nemusíte se nikam objednávat na cvičení, stačí pouze najít pěkné místo a vyrazit. Přidanou hodnotou je v tomto případě samozřejmě čerstvý vzduch, který ocení hlavně lidé žijící ve městech. Dostatečné prokrvení těla a postupné zvyšování kapacity plic je důležité pro kondici. Pravidelná hodinová chůze nám zajistí:

• posílení pohybového aparátu: zlepšení stavu kostí, pohyblivosti kloubů a pevnosti svalů

• snížení rizika kardiovaskulárních chorob a zlepšení dýchání

• lepší regulaci váhy, která má velký vliv na celkovou rovnováhu hormonů a metabolických procesů v těle

• snížení rizika Alzheimerovy choroby či dalších neurologických onemocnění

• snížení očního tlaku, a tím prevenci šedého či zeleného zákalu.

Horský potok
Nechte se uchvátit krásami přírody (Zdroj: Depositphotos)

Hlídejte si svůj pohyb

Pro ještě větší motivaci a dobrý pocit ze sebe sama je dobré si pravidelný aktivní pohyb důsledně hlídat. Jak jinak než pomocí moderních technologií. Samozřejmě, tělo vám za pravidelný pohyb poděkuje. Výsledky aktivního pobytu na čerstvém vzduchu pocítíte v podobě kvalitnějšího spánku, menších bolestí zad či snižování váhy a úpravy zažívání.

Mapa
Uspořádejte s rodinou cestu do neznáma (Zdroj: Depositphotos)

K získání úplného a přesného přehledu o své fyzické aktivitě využijte chytré hodinky. Například Samsung Galaxy Watch Active, se kterými budete mít dokonalý přehled o celkové fyzické aktivitě. Díky nim můžete snadno sledovat, zda jste naplnili alespoň minimální denní sportovní limity. V případě chůze to znamená deset tisíc kroků. Chytré hodinky nabízejí – mimo jiné – měření tepu, výpočet kalorií, měření vzdálenosti a rychlosti. Také dokážou spočítat vystoupaná patra nebo přesně změřit intenzitu intervalového tréninku. Dokonce změří i kvalitu spánku – a to vše navíc ve stylovém provedení.

12_Galaxy_Watch_Active
Chytré hodinky pomohou s orientací v okolí (Zdroj: Lifestyl)

Další hobby zprávy